Blogging

Lilypie Angel and Memorial tickers

Friday, May 14, 2010

Hari yang menyedih + Happy..

Salam semua,
nape aku letak title "Hari yang Menyedihkan" and "Happy"? it is because, pg td *kul 5 am.. aku x dpt nk tido, cz konon nya nk stdy la, ari nie ada test MA kul 10 am.. tp masa tu, aku rasa amat la letih (bukan ngntok ea), so ingin release tension jap, aku pun mencari la anak2 Cik Lala kite nie *cik lala nie kwn aku.. hehehe.. nak main2 ngn diowg.. dia ada dua anak, seekor nama nye RAJA PIKO, and seekor gi RAJA MOCO.. tp disebabkn mlm td, si PIKO nie gedik sgt2 ngn aku, dia x bg aku stdy langsung, bole dia tido atas kertas/note aku.. *iisshh, nasib bek ko cumel PIKO, lau x, memang kena la ngn aku nie.. hehehe.. so aku nk cari MOCO, nak manja2 ngn dia lak, mlm td manja2 ngn abg dia, skang aku nk manja2 ngn adik nye lak...

aku pun mencari la si MOCO nie, mama nye ngn Farah da pengsan da, aku sowg je la semangat berjaga nk stdy.. Mula2 aku mencari dia dekat pintu belakang dapur *tempat favorite dia tu.. xjumpe.. ok fine, gi kt balcony, x jumpe gak.. aku da start risau da.. aku cari lagi, dlm washing machine, mana tau dia lompat dlm and then x dpt kuar ke.. xde gak.. masuk bilik aku, cari kt bawah katil, dlm locker, dlm rack2, sume xde... aku pun da mgelabah da.. terus aku kejut kn fara and qila.. tanya diowg nmpk MOCO x.. masing2 last jumpa MOCO time ktowg baru balik dr beli beger *masa tu kul 11 x silap aku.. Pewwh, masing2 kelamkabut mcari MOCO dlm uma.. xde gak.. so ktowg syak MOCO jatuh ke bawah.. Uma aku nie appartment 5 tingkat, aku stay kt tingkt 4.. so kowg lh bygkn x lau tul dia jatuh, cm ne rupa dia?

Aku pun cadangkn cari kt bawah, lau tul dia jatuh, dia xkn pegi jauh nye.. cz mesti dia ada luka or kaki dia sakit.. Aku pun teman la qila, yela, xkn nk bia dia sowg2 cari anak dia kt bawah.. da la gelap.. masa tu gak, da x pkir da pakaian ktowg nie sesuai x tuk kuar uma, terus turun cari.. ktowg pun panggil la nama MOCO bnyk kali.. dia da tau da nama dia, lau owg pggl nama dia, mesti dia akan dtg.. pandai kn? syg gler la kt dia...

dekat 10 minutes la gak cari dia kt bawah, x jumpe2 gak.. aduiyai.. qila da nk nagis da, aku pn cm tu, da la pening pale x tido.. sabo2... mana tau kesabaran aku nie ada hikmah nye. hehehehe.. finally, aku ajak qila nek.. cz x guna lau kteowg cari dlm keadaan gelap.. ak bg dia idea supaya cari MOCO time da cerah.. senang cket nk cari.. sampai je uma, da subuh.. ktowg solat, aku doa supaya ktowg dpt jumpe MOCO dengan cepat and tenang kn ati qila tu.. yela, ktowg kn nk test, aku x nk la disebabkn bnda nie dia x lh nk concentrate dlm test t..

kul 11 ktowg pun da abis test.. aku ajak qila cari MOCO gi.. mana tau jumpe ke.. Mula2 qila da cm give up and sedih, cz x jmpe2 gi MOCO, tp aku still nk tggu kt bawah tu, cz aku dpt rasa yg MOCO x jauh.. dia ada dekat2 sane.. Ttbe je ak dgr kucing mgiau.. aku cm penah dgr suare gedik dak tu.. aku pn pggil la qila, to make sure betul ke tu suare anak dia.. qila pun tgk la, mmg betul MOCO.. dia ada kt klink kolej ktowg.. Pewh, aku nk qila terus lari nk amik dia.. Uuiiisshh, nk nagis tgk dia... aku amk dia, aku lak yg lebih2, mama nye x dpt pun peluk dia. hahahaa.... lepas terus bwk dia blik uma..

alhamdullilah la, dia x de luka teruk. jz luka kt mulut je.. so fara tolong sapu kn ubat.. and then bg dia mkn. cian dia, nmpk kurus da.. even though dia tggl uma tu jz 4 few hour. mmg appy gler la da dpt jumpe dia blik... sejak peristiwa tu, mama dia (qila) akan pggl nama diaowg every few minutes.. hahahaha. jz nk make sure anak2 dia ada.. hehehe.. *takut la, kang jd gi...

nie la dia RAJA MOCO... dia memang amat cumel and manje and gedik.. sama macam abang dia..

nie pulak RAJA PIKO.... iissh, geram tgk diowg nie...

DIOWG LA PENEMAN AKU TIME AKU NGH STRESS, NGH BORING, AND EVERTHING LA... SELALU TEMAN AKU BT KEJE UMA.. UUIISSKK SYG DIOWG..
JGN BUNUH DIRI LG YE MOCO AND NASIHAT FOR PIKO..



0 people stalking this entry. hewhew :

Post a Comment