Blogging

Lilypie Angel and Memorial tickers

Wednesday, October 09, 2013

Singapore Trip Part #1

Assalammualaikum Mr. Blog,

Dah lama tak membebel dekat sini, make it fast, entry nie akan cerita segala galanya tentang trip gua ke Singapore last week. Semangat bai gua nak update nie. So, bismillah.

Singapore? Bukannya gua tak pernah pergi, dah 2 kali dah, masuk last week dah kali ke 3. Tapi sebelum nie gua tak pernah nak jalan sepuas hati, always ada limit, sangat seksa hati nie kalau tak rasa puas. OVER. Yes, i know. Thank you.

Gua pergi Singapore dengan Ain and Farah. Ain ex colleague gua, Farah pula teman serumah, sebantal, selaptop, setoilet, setuala, sepinggan, secawan, segala SE gua masa dekat kolej. Wooooiiii! Merapu dah! Next!!

So, we decided to take train from KL Sentral to Woodland check point. Rabu lepas (2nd Oct 2013) ktorang gerak pukul 1030pm from KLSentral. Ktorang kerja on that day, tapi mood kerja masing masing dah hilang. 

Jakun bai, naik train ada katil. Hahahahahaha. Maafkan kami yang jakun nie. Tapi kena berkumpul dekat Gate masuk train tu setengah jam lebih awal. So, pukul 1000pm memasing dah semangat gila. Dengan beg pack yang besar, kononnya nak jadi backpacker laaaaaaaaaaa! At the end time balik tambah beg, hahahahahaha.

Sementara tunggu Gate buka. 

From left: metal mouth, Farah, and Ain.


Disebabkan  perjalanan kami dalam 7jam, we decided to choose yang ada katil. Boleh ktorang rehat. So nie la katil yang dalam train tu. Selesa tu tak la, tapi ok la. Jangan nak berangan la katil tu brand paling awesome ok! 
Amount untuk katil nie murah je, bagi aku murah la. Hehehe. Pergi balik RM92.00 (Katil Bawah) RM90.00 (Katil Atas). Murah kan? Lempang kang kalau korang cakap mahal! Pergi cari flight tengok, boleh dapat murah tak. Choiii!

Naik je train, borak borak dulu. Jakun kan? Farah dengan Ain kononnya first time keluar dari Malaysia, excited lebih. Hahahaha. Pukul 12lebih juga la memasing start tutup langsir and pengsan! Around 7am, ktorang dah sampai JB Sentral, masa tu ada la abam abam kastam datang check passport. *Tak sure abam kastam ke apa, for sure they are wearing blue uniform and for sure again not police*

Agak lama train tu stop dekat JB Sentral, disebabkan gatai minum banyak air, gua teringin nak kencing. Masuk la toilet dalam train tu. Pesanan ikhlas dari NL: SILA TAHAN KENCING ANDA SAMPAI WOODLAND CHECK POINT. SEBAB TOILET DEPA MASYA ALLAH, KALAH PERFUME ORIGINAL BAI. Sekian.

Pukul 730am juga la train start bergerak nak ke Woodland Check Point, and aku sempat snap Sunrise. 

Tarra! Cantik kan? Indah Sungguh ciptaan Allah. No edit, no filter, no smooth bagai and bla bla bla.

Jejak je kaki dekat Woodland Check Point means kami dah sampai. Line Umobile pun start hilang. Ain dengan Farah blur gila. Yela, masing masing baru bangun, kena aku jerit "Korang, kita dah sampai SINGAPORE! Ini la Singapore!" Baru la depa muka excited balik. Hahahaha.. 


Then ktorang nak beli Tourist Pass. Memang murah, berbaloi. Kalau plan nak pergi Singapore and jalan jalan guna public transport, gua suggest beli Tourist Pass.
..
..
..
..
..
..
..
Cont next entry, esok gua update! 
Nak tidur, esok kerja bai. 
Genight! Assalammualaikum 
XOXO




0 people stalking this entry. hewhew :

Post a Comment