Blogging

Lilypie Angel and Memorial tickers

Thursday, May 03, 2012

Lelaki pun ada PMS, Sekian. :p



Assalammualaikum Cinta,

Oh ya, saja nak kecoh. Aku sedang mengalami PMS. Hahahaha. Seksa, sumpah. Nak mati. Kerja aku maki orang, tarik muka, muka pucat, pening kepala, mengantok, menangis, sensitive, tak ada mood, sakit belakang, and paling penting breast aku sangat sakit, tak sentuh pun boleh sakit. Aaarrgghh! *Open sangat ke ha aku cakap nie? Tak apa, you all should know apa yang perempuan mengalami time PMS*

And aku nak share satu picture nie, semuanya symptoms perempuan mengalami PMS. So kepada kaum lelaki, please lah jaga perasaan perempuan kalau diorang berperangai seperti didalam picture dibawah:  



Sebenarnya, tujuan aku nak buat post nie nak cakap pasal lelaki. Ingat apa, perempuan sahaja ke yang ada PMS. Lelaki pun ada tau! Hahaha. Sama je sebenarnya symptoms lelaki PMS, mengamuk, baran, sakit kepala, sakit perut, stress, dan sebagainya. Tapi lelaki nie, dia macam tak tetap sangat diorang punya PMS. Perempuan pula, kita boleh tahu either awal bulan, tengah bulan or akhir bulan. Nak tahu girlfriend anda PMS time bila, go ask them "Sayang, awak punya period bila? Awal, tengah or akhir?" Hahahaha. Selamat mencuba. :p

And, macam perempuan dia selalu sengugut right? Lelaki lain, dia tak keluarkan darah kotor, nak sengugut apa nya. Lelaki diorang diganti dengan "Stomach Cramps" for certain guys. Ala, senang cerita, nak tahu lelaki tu PMS ataupun tidak, selalunya mereka mereka semua suka bajet cool kan? Ha, if oneday diorang nak mengamuk macam nak gila, sensitive lebih, perubahan emosi, tu tandanya dia tengah PMS. Ok, let me give you guys an example: 

Belum PMS:
"Tak apa sayang, awak buatlah kerja awak tu ye. Saya tak kesah, saya boleh tunggu. :) "

Semasa PMS:
"Eh, pehal lambat sangat ha?? Tahu tak jalan jem semua. Ish, penatlah tunggu tunggu nie!! *Buat Muka Macam Hulk* " 

Or, mungkin ada boyfriend boyfriend anda yang lagi garang? Kan? Hewhewhew. Yang example nie aku bagi based on experience aku. :DD Tengah membuat research, aku terjumpa something yang membuat aku tertanya tanya,

"Perempuan datang bulan mengeluarkan darah kotornya manakala lelaki datang bulan mengeluarkan air maninya."

Erk, nie yang buat aku tertanya tanya, betul meh? Rasa macam nak tanya direct terus dekat lelaki. Hahaha. Tapi nanti diorang cakap aku gila pula kan? Its ok, doing research is my hobby. Nanti aku godeh la 1 google  tu untuk cari info. Sekarang macam tak ada mood nak buat benda tu semua, PMS kan? Faham faham je la. :D

P/S: Kepada kaum lelaki dan perempuan, jangan la nak duk bising pasangan masing masing suddenly ubah perangai, emosi dan sebagainya. Kepada lelaki pula, kalau si perempuan marah, merajuk, sila la pujuk. Kalau mereka mengidam, silalah tunaikan. Sesungguhnya, kalau tak dapat apa yang diorang nak makan, kau tengoklah meroyan macam mana. Hahahaha. *Aku selalu bising dekat ex aku nak makan itu ini, tapi tak dilayan. Nasib baik ada housemate yang memahami naluri perempuan ini yang mengidam* Hahahahaha. Same goes to perempuan, kalau tengok lelaki tu mengamuk secara tiba tiba, janganlah korang nak tambahkan lagi bara dia. Ada faham? 


Sekian, terima kasih.
If ada apa apa info silalah share,
sharing is  caring right? :)







1 comment :

  1. Mungkin la... kot.. sebab tu lelaki ada wet dream. Ahaha..

    ReplyDelete