Blogging

Lilypie Angel and Memorial tickers

Friday, May 13, 2011

Baran tak tentu pasal .

Assalammualaikum .

dah pukul 2.30 am , class pukul 8 . tapi tak boleh tidur , so update blog . haha . tajuk kita hari ini BARAN ye anak anak . sebab kebelakangan ini aku dapat rasa baran aku makin menjadi jadi . tak tahu la nak cakap apa . hahaha

Actually baran aku ikut papa aku . nak tahu baran kami jenis macam mana ? orang cari pasal dengan kita , kita akan sabar sebanyak yang mungkin , once tahap kesabaran tu dah mencecah ke kepala , YES ! MELETUP ! barang apa yang ada depan mata , memang akan dicampak , suara dah tak macam suara sendiri . hahaha . so , sesiapa yang nampak aku mengamuk , please jauhkan barang barang yang merbahaya dari aku ye . :D

meh aku cerita baran aku dari sekolah , siapa rasa nak baca , teruskan . if rasa malas , tak payah . hahaha . tak paksa , saja nak kongsi and bagi korang kenal diri sebenar NURUL LIYANA .

  • sekolah menengah dulu , aku penolong ketua pengawas *bangga wei* hahaha . salah satu sebab kenapa cikgu pilih aku , sebab aku garang . haha . then one day tu , aku jaga kantin . macam biasa la tugas pengawas , pinggan tak boleh tinggal dekat atas meja and bagai . so , ada la seorang budak india ini , bajet taiko . haha . aku dah lama sabar dengan dia wei , sampai satu hari tu , dah tak tahan . before this , pengawas lain yang tegur dia , tapi kurang ajar nak mampos . at last biar aku yang tegur , tapi tegur cara elok aw . memang kurang ajar la , tapi KAU silap orang la nak kurang ajar . sekali aku jerit , satu kantin suara aku . budak budak tengah beratur yang duk bising terus diam . hahaha . *power tak ?* haha . then , dia tolak aku . lagi aku bengang , dah la dia tinggi . aku ini pendek je . haish
  • aku dah tak tahu nak ambil apa campak dekat dia , aku terus tarik baju dia sampai koyak . hahahaha . then dia marah aku sebab baju koyak . aku balas " SIAPA SURUH KAU KURANG AJAR , AKU TEGUR KAU ELOK ELOK . TAK BOLEH KE BALAS ELOK ELOK ? LAIN KALI , JANGAN SAMPAI SELUAR KAU AKU KOYAKKAN SAMPAI NAMPAK TELUR !! " hahaha
  • second aku gaduh dengan cikgu . haha . sekolah aku tu bangang sikit . if class nak pergi lab ke , library ke , sukan ke , pintu kena kunci . aku tahu , diorang buat macam tu untuk mengelak benda hilang dalam class tu . tapi aku tak suka sebab aku la jadi mangsa untuk kunci class aku . one day , nak pergi class lab subject SCIENCE . tapi tahu sahaja lah kan , budak budak ini payah nak keluar awal dari class . so , terpaksa tunggu diorang . lepas dah masuk lab tu , cikgu tu dah start mengajar . aku ingat lagi nama cikgu tu . CIKGU SHAHRIL . hehe . aku masuk class tu , belum sempat duduk , dia dah tanya soalan . aku pun jawab la "JAP EA CIKGU , SAYA TAK TAHU PAPE , NAK CARI JAWAPAN SEKEJAP" . cikgu tu terus perli aku , " ITU LAH DIA , DAH LA MASUK LAMBAT , LEPAS ITU BAJET LAH SAYA NAK BAGI MASA CARI JAWAPAN " . aku dengar , terus dalam hati WTFM ! as usual , aku jerit " PEHAL CIKGU NAK PERLI SAYA , IF TAK NAK PELAJAR MASUK CLASS LAMBAT , JANGAN LA BUAT PERATURAN BODOH NAK MAMPOS , KUNCI PINTU LA NIE LA . ENTAH PAPE JE , LEPAS TU SAYA YANG KENA ! BAGUS LA TU " . then , benda yang ada depan mata aku adalah KERUSI LAB . terus aku campak dekat cikgu , nasib la tak kena dia . hahaha . then , belah r dari class .
  • kenangan yang memang takkan aku lupa , and ayat tu semua bukan reka , memang aku ingat sampai sekarang . haha . lepas peristiwa tu , cikgu tu nak tegur aku pun takut , kerja dia senyum dengan aku je . then , masa tu aku dah tamat pengajian . haha . tapi adik aku ada dekat sekolah tu lagi , and mama pun PIBG sekolah , and masa tu ada sukan , mama ajak teman . terjumpa cikgu tu , dia senyum lagi dengan aku , aku pun cakap la " UDAH UDAH LA CIKGU NAK SENYUM DEKAT SAYA , TAK LETIH KE ? ITU LA DIA , TUDUH SEDAP MULUT , BAJET SAYA NAK SENYUM BALIK LA DEKAT CIKGU ? " hehe , ayat seketul aku bagi sama macam dia cakap dekat aku . tapi tak tahu la dia ingat ke tak cara dia cakap dekat aku macam mana . hehehe

lepas sekolah , di alam kolej pula . :D
  • ini cerita pasal ex housemate aku . dia ada problem dengan roommate dia . then tiba tiba , BOYFRIEND KESAYANGAN dia tu call aku , cari aku . and tanya aku apa masalah aku . aku pun pelik la . aku cakap la aku tak tahu apa apa . then try nak explain apa yang patut . then korang tahu boyfriend dia boleh cakap apa dekat aku ? "PUKIMAK KAU LAH ! " dia jerit wei masa dia cakap perkataan tu , sakit telinga aw . wah , aku pantang orang cakap pasal mak aku ini . aku terus mengamuk . aku masuk bilik minah tu , aku campak semua barang dia , tendang katil dia * sakit , tapi puas . haha * , tendang pintu , and paling puas , aku campak rak kasut dia dekat dinding sampai berkecai . once again , nasib baik lah tak kena kak mira . sebabnya aku campak barang tanpa tengok orang kiri kanan . hahaha . kak mira , kak miza and kak cordy try nak cool down kan aku , tapi tak boleh . sebab dah maximum dah baran aku . then , minah tu boleh pula report dekat bakal mak mertua dia . entah apa apa je . then mak mertua dia yang fake nak jumpa ktorang , aku bengang lagi . nak libat pasal parents pula . aku bawak parents aku . aku pun cakap la dekat mak mertua (fake) minah tu "EH , MANA ANAK MAKCIK , HARI TU BUKAN MAIN LAGI NAK PUKIMAK SAYA , MAK SAYA DAH ADA DEPAN NIE HA , NAK GAK TENGOK RUPA DIA PUKIMAK SAYA " . haha . part paling best , mak mertua minah tu boleh cakap dekat bapak aku "BIASA LA TU , BUDAK MUDA ZAMAN SEKARANG , SUKA CAKAP MACAM TU . " . papa aku dengar orang tua tu cakap macam tu , terus papa aku cakap " APA PERASAN U LA KAN , IF I CAKAP I NAK PUKI U ? MALU TAK ??? " . hahaha , bagus tak anak beranak ini ? like father like daughter . :D
  • then baru baru ini , aku bengang dengan sorang budak class aku ini , aku rasa annoying gila sebab dia sahaja la yang betul , aku salah . dia sahaja la yang prefect , aku tak . dia sahaja lah yang pandai , aku bodoh . after class , memang aku balik rumah . hempas pintu rumah sekuat hati , biarlah jiran aku nak cakap apa , then tak puas lagi . aku hempas pintu bilik aku pula . kuat gila , sampai diri sendiri pun terkejut . hahahaha . kesian dekat ayang aku , jadi mangsa dengar aku mengamuk , dengar aku membebel . hahaha . thanks ayang sebab sudi menjadi pendengar yang setia takala kekasih hati awak mempunyai problem . heart you la !

ha , so begitu sahaja la . ikutkan banyak lagi nak cerita , tapi tak terkata dah . haha . mesti terkejutkan korang . ramai yang duk cakap aku ini comel la , cun la , ayu la . *bukan nak perasaan ok . ini diorang yang puji aku* . tapi hakikat , aku ganas dan baran . so , korang nak cari pasal berpada pada la ye . jangan sampai aku campak barang dekat korang or jerit or tengking . hehehe . if aku buat macam tu dekat korang , jangan nak salahkan aku , fikir balik berapa kali dah korang sakitkan hati aku . aku sabar je selama ini . huhuhu .

yes , ini lah dia budak panas baran gila . haha

sekian terima kasih . nyte u all . :)



0 people stalking this entry. hewhew :

Post a Comment