Blogging

Lilypie Angel and Memorial tickers

Monday, May 16, 2011

Weekend activities

Assalammualaikum ,

secara briefly sahaja la , setelah beberapa minggu tak dapat nak spend more time with my family , finally dapat juga . huhu . on saturday , mama cakap ada gathering with mama's family . mama punya family memang macam tu , at least once a month mesti ada gathering . then , ada 1 supermarket NCK nama nya baru buka dekat Kuchai Lama and operated 24 hours . popo aku dengar memang semangat lah dia nak pergi . kesian dekat popo aku , nak shopping tapi tak ada orang bawa . mula mula dia cakap nak tengok sahaja , sekali tengok borong terus ha , tak tahu la untuk berapa minggu . huhuhu

so , aku agak bosan dekat sana . so snap pictures time . hehe .

so , ini la suasana dekat supermarket tu . masa ini dah pukul 12 , still ramai orang .
but majority chinese . maybe dia punya market place is chinese . tapi ada je melayu , tapi kurang . boleh kira la berapa melayu dekat sana . :)

yang ini aku tak tahu apa motif dia .
maybe dia nak tunjuk ikan tu keras gila kot . hehehe

ok , ini papa aku . dia memang macam ini , baru jalan sikit dah letih .
jalan sikit mesti nak cari kerusi . memandangkan dekat sana tak ada kerusi , troli la mangsa dia . hehe

uncle aku yang sengal . hahaha

hahaha , budak ini sangat la rajin . padahal semua makanan dalam plastic beg tu dia punya .
kedekut , sanggup angkat berat berat , so that tak ada orang ambil makanan dia . hahaha
ini my little cousin . kaylee . :)

yah ! itu dia , my popo . tengah fikir nak borong apa lagi . hehehe


hari ahad pula , seperti biasa mama dah janji nak bawa aku pergi Mid . sahaja jalan jalan habiskan duit . hahaha . so , masing masing tengah lapar after sampai mid . so , mama cadangankan makan TEPANYAKI , tapi aku teringin nak makan SUSHI KING . at the end , ktorang masuk sushi king .


hurm , tak tahu la apa nama SUSHI ini . haha . tapi adik aku tahu kot . sebab dia pernah kerja dekat sushi king . hehe

my adik and mama . ♥ ♥ ♥

yang inii udang kering kot .
hahaha . entah la . adik aku yang cakap . :D

yang ini kulit ikan salmon .
sumpah sedap ! tak tipu . try aw korang . :)

yang ini mama punya .
KODOMO BENTO-RM 13.90
dia punya ikan , huish . sedap gila ! :D

this is mine . :)
PIRI PIRI CHIC-RM 16.90
mahal , but sumpah kenyang . sampai sekarang ini ha kenyang nye . :D

yang ini pula my adik punya .
YAKINIKU BENTO-RM17.90
daging dia sedap wo ! haish .

part paling best .
selalu nya kita makan je kan sayur ini . tapi dekat SUSHI KING punya , kita just boleh makan dia nye kacang je . means inti dia tu .
tapi mama ku semangat makan sekali dia punya kulit , lama la juga dia kunyah . sampai dia fed up . then dia tanya shamin , "min asal susah sangat nak hancur sayur ini ? " shamin explained , baru la ktorang tahu cara makan dia . semangat ktorang gelakkan mama . hehehe :D

ha , licin tak ? 1 pun tak tinggal aw . mahal tu , so elok jangan membazir . hehe


memang kenyang gila makan SUSHI KING ini . tapi disebabkan aku mengidam nak BIG APPLE . aku force mama beli juga . makan dekat rumah pun jadi la . so , mama pun beli yang 6 pieces punya . ha , amik kau . kenyang gila . ALHAMDULLILAH . moga rezeki mama bertambah tambah sebab belanja aku makan . hehehe .




sekian terima kasih , nyte u guys . :)

6 comments :

  1. thanks mama!opssssssssss!hahaha..

    ReplyDelete
  2. wow bestnye yana dapat makan sedap2 dan jalan-jalan..tapi, mana muka yana?

    ReplyDelete
  3. nizam : lapo , gi makan . :D
    kak anim : hahaha . mama jawab "welcome" . :D
    hilly : susah aw nk tunggu mama yana bawak gi mkn . hehe . alamak , muka yana ? ada dekat fb . :D

    ReplyDelete
  4. huhuhuhuh..papa nana same je lor ngn ayah ndia....xleh nk bwk shopping....t jln ckit mmg nk ddok...huhuhuh.....best lor jln2 ngn fmly mcm nie.....^____^

    ReplyDelete
  5. kan ? dah nama sepupu . perangai tu semestinya ada sikit . kn kn ? hehe
    tau xtpe , memang best . :)

    ReplyDelete