Blogging

Lilypie Angel and Memorial tickers

Friday, October 07, 2011

musim demam.

Assalammualaikum,

Saya dah dua hari tak pergi kerja. Yeah! *Bangga siot*. Hahaha. Ok, kes demam ini tidak ada kena mengena dengan kekasih hati saya ye. Maybe ada lah sikit, sebab rindu sangat dekat dia. Biarpun dia tak rindu dekat aku, tak apa lah. Bila lagi nak syok sendiri macam nie. -..-

Ok, ceritanya begini. On Wednesday, office aku buat service aircond and super duper sejuk. Sumpah sakit tulang aku, rasa macam nak mati kesejukan je time tu. Kalah beb dekat UK. Hahahaha. Tiba tiba aku rindu dekat Qila, Jaja, Aisyah, SyaSya, Ezza and Fario yang baru selamat sampai di UK semalam. :)

After habis kerja, wa pun balik as usual. Sampai rumah, mandi solat semua tiba tiba kepala berat yang teramat. Wow! Jalan pun tak betul aw! Nak nak baru lepas nagis, sebab tengok picture kekasih hati----- Meroyan sebab rindu sangat hahahahaha. Then mama tegur " U dah kenapa macam orang tak betul? Rambut macam mati laki, mata macam panda, jalan dah macam orang mabuk?? " Aku pun cakap la, " Entah ma, kakak rasa kepala kakak nak besar! Sakit!!!!! And sejuk gila! Tulang kakak macam nak kembang!!! Sakit!!"

Mama ku ingat aku bergurau, lalu aku kena marah " Your head la! Macam macam..." Ok, aku menangis lagi. Sebab mama ingat aku main main. :( Sampailah bijik aku dah tak nampak, and badan aku panas tahap cipan. Baru mama percaya. Then, minta izin si dia nak tidur semua, makan ubat terus RIP......

Esok hari, tak boleh bangun! Damn! Aku dah takut, dah nak mati ke??? Tak mahu! Memang sebelum ini asyik cakap nak mati, tak aku belum jadi pramugari.. Tak mahu mati dulu! *Biasalah, emotional tak stabil, suka fikir bukan bukan. Hehehe* So, at the end tak pergi kerja. And pergi jumpa doctor. Guess what apa doctor cakap??? -..-

"Haiya, u again?? What problem? Stress again? Personal problem again?" -..- Stress aku dengar doctor tu cakap macam tu. Aku pun bagitahu apa yang patut. Then senang je dia cakap " u want admitted wad or injection?" @_@ Aku jawab "I just want medicine. I dont want both". Sekali doctor suruh aku baring, and free free dapat injection. :(

Doctor cakap, if dalam masa dua tiga hari aku tak sembuh kena tahan wad. Ok sumpah aku tak nak. I hate hospital. And this time memang aku rajin kaw kaw makan ubat. Yela, tak nak kena tahan wad kan? Hehehe. And aku dapat dua hari MC! Wah best wow, bosan tahap gila duduk rumah, doctor cakap aku tak boleh kena aircond. Tu yang dia kasi dua hari mc. hehehe. Doctor siap pesan, jangan makan goreng goreng, hari ini aku bantai dua ketul ayam goreng. Good girl Nurul Liyana, tak apa esok lusa ada masa rest lagi. 
 

Ok, penatnya membebel panjang lebar. Ok, dah makan ubat dah. Nak RIP sekejap. Hehehe. 
Sekian Terima kasih. Doakan saya get well soon ya! :)


0 people stalking this entry. hewhew :

Post a Comment