Blogging

Lilypie Angel and Memorial tickers

Thursday, April 12, 2012

Move On

Assalammualaikum Cinta <3

Good morning my dear blog, hari ini aku terasa sangatlah malas sebabnya hari selasa aku pergi gym, back from gym pergi downtown lepak sampai pukul 4. And 7 o'clock in the morning aku kena bangun get ready pergi PD with my officemates. Sangat memenatkan. Huh.

Hari ini aku nak bebel pasal move on. Sebabnya, ada orang tanya "na, macam mana kau boleh move on ea? Padahal aku tahu kau sayang dia sangat sangat?". Huh, yes honestly aku memang sayang dia sangat sangat. Tapi tu semua dulu, lepas apa yang dah berlaku aku rasa tak guna aku nak ingat dia, merayu, rindu DLL. Buat apa kita nak ingat dekat orang yang tak appreciate what we had done.Waste your time only. 

Kawan aku tanya, macam mana cara cara nak lupakan dia and move on. Hurm, actually aku pun amik tips from someone's blog. Ada sorang mamat tu, aku dah lupa apa link dia. But he gave a great tips la untuk lupakan si dia. So, for the first week when break up memang tough. Sumpah tak tipu, sampai aku masuk hospital sebab over stress. Hahaha. Dasyat kan? Then, banyak kawan kawan yang bagi sokongan. 

First and two week memang diorang tak pernah nak abaikan aku. 24 hours bbm aku, call aku. Hahaha. Diorang memang caring. Tu yang aku sayang mereka. Sebab diorang tahu aku nie jenis tak boleh nak alone. Diorang bagi kata kata semangat, and ada juga buat aku benci dia. Macam macam la diorang marah aku supaya aku benci dia. And guest what, aku boleh hidup tanpa dia dah sekarang. Thank you oppa Akay, sebab oppa teman unni all the day. Sebab oppa takut unni tumbang. Thank you oppa! Thank you lalink, kau bbm dengan aku all the time and call aku seolah olah aku girl friend kau. And jaja, thank you beb cos teman yana all the time juga. And most important jaja dah buat yana benci and lupakan dia. Hahaha. 

Then, after that semua kenangan for example pictures, aku start delete tak kesahla from phone or dekat FB yang dia tag. Semua aku delete. For me, buat apa aku nak simpan. Sedangkan dia first day break up dah delete dah. Lagi advance, so why not me kan? And then barang yang dia bagi, everything aku bagi balik. Sebab semua tu akan buat aku teringat dekat dia je. 

And dia ada minta untuk berkawan dengan aku. Tapi sorry awak, I can't. Because kalau aku berkawan dengan dia, akan buat aku lagi sakit, terseksa, rindu and probably aku nya sayang dekat dia tak boleh nak pupus. So, aku ambil keputusan untuk senyapkan diri. Maybe aku akan berkawan dengan dia balik time aku dah ada yang baru or maybe 10 tahun akan datang. Hahaha. Maybe ada yang cakap aku nie tak matured langsung, berkawan je pun. Yes, but then kang aku terseksa doh. So aku tak berani nak ambil risiko tu. Diamkan diri, give myself a space, bawa diri, and senang cerita bagi masa la dekat diri sendiri. Dah ready baru la aku berkawan AS FRIEND balik. :)

And aku sangat bahagia doh after break up! Hahaha. Sebabnya, just imagine berat aku sebelum nie 53kg, lepas break up naik sampai 60kg. Dalam masa 2 bulan je. Wakakakakaka. Gila kan? Memang bahagia la. Lepas tu mengamuk sebab baju dah tak muat. Hahaha. And some of them still ingat aku dengan dia lagi. Oh NO! Im officially JANDA HOT on 4.1.2012. Hahahaha.

Ok, done. Sekian terima kasih. :)


2 comments :

  1. dear...i thnk we are in the same boat la..ahahaah akak skang nih move on dgn masuk chat room kat ym tuh..and then chat je dgn sume org hahahahaa

    ReplyDelete
  2. hahaha, yeke? ala kak, kita kawan je semua. nasib bek yana ada kwn yg sporting abis. always ada dengan yana when i need them . :)

    ReplyDelete