Blogging

Lilypie Angel and Memorial tickers

Saturday, June 30, 2012

Happy Belated Birthday Jaja

Assalammualaikum Cinta, 

Hai hai lagi dua kali, hahaha. This post aku nak cakap pasal Jaja atau lebih dikenali NURUL SHADZA BINTI GHAZALI yang memegang no matrix : BS (LTON) - 03/08 - 00023. Hahahaha. Meh aku kenalkan dia dulu. Dia ini kawan kolej aku dan juga merupakan orang pertama aku tegur selain housemate aku. Nak tahu cerita? Masa first day class, ktorang gerak dari Dewan Orentasi, masa tu aku tahu yang dia amik business juga. So, aku cuba lah berani kan diri untuk tegur dia. Nak buat kawan kan, masa tu dia dengan Hazwan, sorang lagi classmate aku. So, dengan berani + muka tebal aku tegur dia. Masa tu, pewh!!! Dia macam sombong, penat aku kenalkan diri aku. At the end dia cakap dia nak pergi toilet. Aku macam, huh! Dia macam tak kawan dengan aku je. T_T So, aku pun membawa diri lah pergi class sorang sorang. 

Masa dalam class tu pun, dia duduk jauh. Ok, dah tahu dia taknak kawan dengan aku. Hahahaha. Lepas tu, masa tu lecturer ada bagi kerja group. Masa tu aku ajak dia masuk group aku. :D So, dari situ lah aku kenal dia lebih rapat and aku dapat tahu dia bukan nye nak mengelak dari aku masa aku kenalkan diri. Dia nie kuat sakit perut + suka masuk toilet melabuh. Hahahahaha. So, no sentap sentap dah. 

Birthday aku on 26 Feb meanwhile dia 17 March so beza 29 hari. Kalau dekat kolej, sahabat sahabat tercinta suka celebrate birthday aku dengan dia. First year celebrate sekali 2009, masa tu aku ingat lagi aku nak demam, and member yang lain bagitahu yang Ex jaja nak buat surprise for her birthday. Disebabkan dia member gua, aku kuatkan diri pergi bagi surprise. Masa tu aku naik kereta dengan hazwan. Semangat lah Hazwan bagitahu plan kononnya Hazwan kena pukul semua. Jaja nie pentingkan persahabatan, and Hazwan tu pun bestfriend kami. So for sure la Jaja akan kelam kabut, so Ex Jaja and Jaja akan selamatkan Wan. Lepas tu Wan stopkan aku dekat Block A5 dekat kolej, aku macam apa korang plan nie? Nak aku jalan sorang2 pergi taman kolej? Arggghh, rasa nak tampar wan masa tu. Hahahaha. Sekali tengok, aku pun kena prank. Siot betul, anyway, memorable moment. :)

[DSC02813.jpg]
Nie lah pictures kami bersama. :)


Second celebration, aku tak ingat. Hahahaha. Tapi the third time masa tu ktorang dah habis exam. So plan pergi makan ramai ramai dekat Jalan Cempak dekat Nilai. So, sampai sana memang makan banyak banyak la, lepas tu masing masing perangai pelik. Aku pandang Ja, Ja pandang aku. Seem like we know diorang nak buat something nie. Hahahaahhahaha. 

Nie pictures kami bersama tahun 2011


So, tahun nie tak dapat nak celebrate sama sama sebab dia dekat UK. Last two weeks dia balik Malaysia sebab kakak dia kahwin. Actually aku banyak share story dengan dia. From A until Z about me she know. Percintaan, family dan lain lain semua dia tahu. Dia juga kawan susah senang aku, honestly dia tak pernah jemu nak layan aku. Aku nie dah la lembab, blur, dia je yang mampu sabar dengan aku. Dia juga selalu bagi aku semangat kalau aku down. So, Rabu lepas dia ajak lepak berdua. Sebab masing masing nak share story CINTA kami. Hahahaha. So, kami pergi la KLCC sebab dekat dengan tempat kerja aku. Memandangkan aku tak beli apa apa untuk birthday dia, aku plan nak bagi dia surprise cake. Tapi haram, degil perempuan nie. Hahahahaha. Then lepak kt Chilis macam bapa kita punya restoran la. Dari pukul 7 sampai 9.30 duk sana makan, gossip, luahkan perasaan, and celebrate birthday dia. 

Yang aku geram, dah cakap jangan tengok. Degil! Nak juga tengok. Haish. So, aku tunjuk pictures la ea.:)

For her. :)

I suka part nie. cantik sangat. :)


SI JAJA THE BEBBEE

SI YANA THE AMOY

Happy birthday sahabat, moga pershabatan kita kekal hingga ke jannah. :)
Amin.

Dia lagi. :D

OK, this part. Jaja bagitahu aku. "Beb budak nie macam comel."
Aku cakap "Kenapa, nak snap pic dengan dia ke? Hahhaa"
Jaja "Aku cabar kau panggil dia"
Me "OK. Dik, akak nie cakap kau comel. Dia nak snap pic dengan kau. Boleh? " hahahaha
Nasib budak nie sporting gila nak mampos. Tak tanya nama pula. :)

Gagagagagaa, aku pun nak. Hahahaha
Nasib bek dua dua Janda Hot. :DD

Beb, thanks for being my good friend tak kira susah atau senang. Aku ingat lagi, masa dekat kolej, kalau sakit dia belikan sup ayam, bawa pergi jumpa doctor, jaga aku elok elok macam mak jaga anak. thanks beb. And lu banyak sabar dengan gua dalam study. And gua akan ingat lu kalau dengar lagu lama lama english, sebab masa buat assignment gua suka pasang lagu gitu. Lu je boleh layan lagu gitu sambil buat assignment, means kita sekepala la. Yang lain semua mengantok. Hahahahaha. Thanks beb, gua sayang lu. Friendships till Jannah. InsyaAllah. :')

Sekian, terima kasih. :)
p/s: siapa yang nak tempah kek tu, boleh call aku or message or IM or tweet. Sumpah sedap kek tu. Kek pelangi nama nya. :) BYE! 




0 people stalking this entry. hewhew :

Post a Comment