Blogging

Lilypie Angel and Memorial tickers

Wednesday, June 13, 2012

Hassan's Family Badminton Tournament

Assalammualaikum Cinta,

Dimulakan dengan bismillah, sebab aku dapat rasa yang aku akan membebel panjang. Hahaha. So, dah baca  title kan? Boleh dikatakan family activity jugalah sebenarnya. Activity nie dirancang oleh adik aku dengan adik sepupu aku, plan pun last minute. 2 weeks ago baru plan, eh entah la betul ke tak. hehe. So, disebabkan papa aku macam semangat je dengan activity nie, papa cakap nak tempah baju bagai. At the end, apa benda pun tak ada. Itu la papa aku. :DD

Tournament tu on last Saturday night dekat ProShuttle, Balakong. Just imagine, sabtu tu aku kerja, and after kerja papa jemput terus pergi Kuchai Lama, kedai yang dia selalu pergi untuk tukar tali badminton, or whatsoever yang ada kaitan dengan badminton. Hehehe. Tujuan ke kedai tu? Beli kasut and baju. Tournament tu malam, tengah hari baru nak pergi beli semua. Haish. -..-

So dah habis duit dekat sana, habis duit dekat KFC pula, then balik rumah tidur kumpul tenaga. Hahaha. Based on planning pukul 8 malam start, tapi as usual janji melayu sentiasa lambat. Pukul 9 baru start. Hehe. So, first game aku, aku kena lawan dengan makcik aku. -..- Pakcik aku pesan, "kakak, kau tak boleh kalahkan ibuJie, nanti derhaka." Hahahaha. Sengal pakcik aku. Then few minute later, "Kakak, kalau IbuJie kalah, dia sakit hati, dia nagis, kau dah consider derhaka." So, aku tak tahu la, yang mana patut aku dengar. Hewhew. Tapi, gua power bai, sampai final tau! Then final lawan dengan mama gua. Dem! Hahaha. Bagi muka jelah dekat mama gua, kasi dia menang. Hahahaha. Ok, tak nak cakap banyak. Enjoy la ye pictures yang nak post nie. :)

Ini budak haaa, boleh tidur macam tu. Tak panas langsung. =..='


With amy, adik sepupu spapat sekupu kupu gua. :)


Ha! Nampak nama piala tu? PIALA HJ. HASSAN ABD AZIZ.
Hassan tu arwah atuk aku. And piala nie untuk Juara (lelaki).


Ha! Nampak lagi PIALA HJH. FATIMAH SAMSU (typo la pula samsy) =..='
Fatimah nie nenek aku. :)
Yang nie pula untuk juara (perempuan)


Ha! Nampak lagi tak yang nie? Tak ada nama, hahaha. Diorang cakap, nanti baru letak.
Yang nie untuk juara bergu. :)


Yang nie IbuRoss's family. :)


Yang nie IbuJie's family. Aunty yang nie la lawan dengan aku.
And suami dia la yang bagi nasihat tu. =..='


Ok, yang nie salim's family. 


Yang nie pula aunty lin's family. 


nampak budak totomel nie? Dia la adik sepupu sepapat skupu kupu gua. :)


and ini dia lagi, comel je. nagis sebab tak menang. :DD


yang nie pula Power Puff Girl's Hj Hassan.
Hehehe


With Kina PC . Dia suka bajet comel. Hahaha


My Papa. heart heart. :)


Yang nie masa semi final bergu.
Muka papa bengang, sebab dia cakap "Perlu ke setiap set kena amik gambar??? Korang main la! aku nak main, bukan nak tangkap gambar." Hahahaha


Bersama awek adik aku. Hahaha :D

At the end, Salim's family dapat semua piala! Hahaha. Mama the winner for Female Single, papa pula Male Single. And bergu pun mama papa dapat. Hahaha. Believe it or not? Please believe. :DD

Yeah! Pemenang untuk bergu. :D


Bergu tempat ke - 2


Bergu tempat ke - 3


Female single - Champion ! yeah! hahaha


Female single tempat ke - 2


Female single tempat ke -3 


Yeah!! papa the champion untuk Male Single!! :D


yang nie aku tak sure siapa yang ke 2 and ke 3.
Either adik spupu aku or uncle aku. confuse. =..='


So, the end Hassan's Family Tournament Badminton.
Nie part of them only, ramai yang tak dapat datang.
However, tournament tu tetap meriah, memang ktorang buat court tu macam Hassan punya la.
Hahaha


Semua lompat setinggi tinggi.
Aku dengan adik aku je cacat dekat bawah.
sebab tahu, semua nak lompat. kang muka aku tak nampak. Hahaha


Lepas exercise bagai nak rak, lepak mamak makan sebab masing masing kebulur. hewhew 


Motif picture nie? Nak tunjuk yang mereka mempunyai mata chocolate. Hahaha
Papa gua, adik gua, and adik sepupu gua pun mata chocolate.
Kenapa lah aku tak, dengki gila nak mampos. T_T

So, begitu sahaja cerita tentang Hassan's Family Badminton Tournament.
Sekian terima kasih. 
Sila buka lagi. :DD





0 people stalking this entry. hewhew :

Post a Comment