Blogging

Lilypie Angel and Memorial tickers

Thursday, June 07, 2012

Entah

Assalammualaikum Cinta ♥

Entah? Kenapa title aku Entah? Sebabnya, entah. Hahahaha. Aku buat lawak bodoh, tolong gelak please. -,,- Ok, actually its all about my heart and my feeling. It have been 6 months I'm being single. Nothing to be proud and shamed. For me single is awesome. Hehehe

Kalau sebelum nie, break up je ada pengantinya. But this time, sebab aku letih. Letih nak bercinta bagai nak rak, tapi tak pernah ada yang ikhlas untuk appreciate. Walaupun ada yang duk mengayat "saya tak macam tu awak, saya akan sayang awak. Saya lain daripada yang lain." Maaflah kaum adam, ex ex aku sebelum nie pun bagi ayat yang sama bai. Aku tengok ayat gini, aku jadi trauma. Takut tahap gila mampos. Tak boleh dah nak bezakan yang mana ikhlas, yang mana jujur, yang mana sekadar ayat ayat manis, yang mana tidak benar.

Ada satu quote "Memang jodoh ditangan Allah, tapi kalau kita tak usaha sama juga, takkan dapat jodoh tu." At the first place, I believed on that quote. But now, NO. For me, aku dah usaha dalam relationship aku semua dan aku pun dah usaha untuk sayang dan buat yang terbaik untuk prince charming aku. At the end, apa aku dapat? Habuk, sakit hati, sakit badan, sakit mata, sakit kaki dan lain lain yang ada perkataan SAKIT. Senang cte, kedua dua pihak HARUS usaha baru lah boleh dapat jodoh. Kalau sorang je, memang ........ please lupakan. That's happened on me. Aku suka orang, aku cuba sedaya upaya untuk jaga hati aku untuk dia, tapi aku sorang je yang buat. Dia? Hmmm. Speechless.

Honestly, hati aku dah keras bagai tembok cina. Hahaha, over kejap. Aku dah malas dah nak sayang orang. Better aku sayang dua orang boyfriends aku yang ada kt rumah nie, lagi berbaloi. Hehehe. Kalau lah ada lelaki yang boleh kasi lembut gua punya hati, lu memang awesome der, and lu memang gua punya prince charming yang gua tunggu tunggu kan. Hahahaha.

Okk, blog/post Nurul Liyana tak pernah nak singkat atau simple. Semuanya panjang panjang. Sebabnya hobi dia memang suka menaip, bercerita dan membebel. Sekian. Terima Kasih. :)


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 comments :

  1. Kite pula dah 2 tahun single. Masih menunggu putera agama ^^,

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai iraaa! dah lama tak chitchat.. sehat? tu la, nk single 2 taun juga la. hehehe.

      Delete