Blogging

Lilypie Angel and Memorial tickers

Saturday, December 18, 2010

kenangan . hanyalah kenangan .

kenangan , hanyalah kenangan ? kenapa aku punya title macam tu ?
hehe , tadi aku mengatal baca entry aku yang lama lama .
dah tau dah semua tentang EX aku , aku ada cerita .
tapi tangan tetap mengatal nak baca . apalah masalah kau na oit !

haish ~ degil nak mampos tau kau nie .
banyak kenangan aku dengan EX aku .
yang happy , sedih , semuanya aku cerita kat blog nie .
macam aku cakap kat header aku .
"Tujuan untuk membuat blog ini, bukan la untuk menunjuk² or whatsoever.. Blog ini la menjadi peneman saya dan tempat untuk saya meluahkan segala perasaan yang saya hadapi.. So, kepada sesiapa yang membaca blog saya dan anda rasa amat boring, plz back off.. saya x heran pun.. terima kasih.... "
hahaha , so faham lah kan ?

bila aku baca balik entry aku semua tu , membuat aku teringat balik kat diowg tu . hurm . diowg? hahaha , macam banyak je . ok lah , aku pernah couple 4 kali . mohd hadi is the 5 . bukan bermakna aku playgurl ok . tapi if kowg nak cakap macam tu , suka hati kowg lah . mulut and hati kowg . aku tak dapat nak halang .

yang first aku putus sebabnya , mama aku tak suka dia . sebab dia askar , so mama aku reject bulat bulat sama dia . aku sayang , bukan tak sayang . tapi mama aku lagi penting . if aku tak putus , mama aku buat hal , mati aku . tak sanggup kehilangan mama aku . lagi pun cinta monyet time nie , kawan kenal kan . huhu , actually tak ada lah berkenan sangat sama dia . hehe , kejam sial kau na ! so sori yaw yon . tapi kau pun dah ada gf kan sekarang ? cousin aku nampak kau , bukan main bahagia kau kan ? alhamdullilah . :)

second pula , dua pupu aku . (na oh na , dua pupu pun kau sapu kan ? ) haish . ceritanya begini , aku tak kenal pun dua pupu aku nie . tapi dia kenal aku , well . aku nie kan pemalu . haha . susah sikit nak berkawan dengan orang . susah ! kalau orang tegur dulu , baru aku boleh masuk . hehe . masa tu jumpa dia kat competiton nasyid . aku wakil sekolah aku . dia nie budak MTD . tau MTD ? tak tau ? pergi kt google . terima kasih . haha . then , dia lah yang tegur aku dulu , dia sebut nama arwah atuk aku . bapak gila terkejut aku , macam mana dia boleh kenal atuk aku . tanya punya tanya , baru tau yang kami nie dua pupu . then , tukar lah no fon masing masing , coz boleh aku bagi papa aku kan , so that papa aku boleh contact ayah dia balik . mesej punya mesej , dia berkenan dengan aku dari dulu lagi . ala , masa zaman zaman main baling baling batu . hahaha . then , couple . after couple aku tau yang dia ada awek kat JB . mak ai ! kecewa sial ! then boleh pula dia bagi statement yang dia tak boleh lepaskan aku and awek dia kt JB tu . your head lah ! tak sanggup aku . lagi pun ibu dia tak suka aku , sebabnya kami nie kan ada kena mengena . so , ibu dia cakap nanti tak dapat nak memperkembangan kan family nie . hurm .

yang ketiga , aku kenal dia time aku keje part time kt PARKSON Sungai Wang . masa tu baru je habis SPM , so aku sebagai cashier , dia pula sales assistant under toys department . and , time tu pula supervisor aku asyik bagi aku kt counter toys , memang selalu la aku nampak dia . banyak kali dia ajak aku lunch skali semua tu lah . tapi , tak tau la nape , aku tak nak . last last ,sangkut . aku sayang dia mati mati . sumpah ! then dia buat hal , cakap dah boring dengan aku and bagai . mak ai ! sumpah ! aku tak boleh terima . biasalah , aku nie kan jenis sensitive . memang terluka sikit , akan aku ingat and nak balas dendam . haha . so , if dia dah boring , boleh lah layan aku macam macam ? hurm . tak cantik tak cantik ! (ayat owg jaat aku ) hehehe . yang nie aku tak tau dia macam mana sudah , ok ke tak . no comment .

yang keempat nie , aku kenal kat parkson gak . kawan kepada 3rd couple aku . tapi dengan nie memang sangat sekejap . huhuhu~ dia cakaplah , dia dah berkenan dah dengan aku masa keje dulu . tapi disebabkan wan dah dapat dulu . tu yang dia relakan . patutlah wan tak kasi aku berkawan dengan dia . haha . sebab putus , selfish , cakap nak bom ! haha . tak boleh tahan . asyik aku je kena dengar masalah dia , masalah aku tak pula kau dengar ea ? haish . its over . ! :)

finally , my owg jaat muncul . hehe . macam mana aku kenal dia ? my lalink (qila) yang kenalkan . hehe . ceritanya begini , at one time , aku tengah down gila . macam macam problem lah yang melanda kt diri aku nie . then , qila pun ajaklah aku ikut dia pergi futsal tengok bf dia and housemate bf dia main . aku ikut je la , dari aku duduk umah melayan perasaan , lagi parah . then , tiba tiba qila tanya aku , "na , kau nak berkawan dengan ate tak ? " . huh ~ aku dah serik sebenarnya , then qila just suruh aku berkawan . tak payah nak couple couple . aku diam je , tak tau nak bagi jawapan apa . then , dia tanya lagi "na , ate handsome tak ? " aku jawab " boleh lah , hitam manis , dia comel . " hehehe . then , ini budak nakal (qila) cakap sama balot (bf dia) supaya kenalkan ate dekat aku . haish . kowg berdua memang nakal . ! haha . aku dah cakap banyak kali , aku tak mau and bla bla bla .

then , agak kerap lah juga aku ikut lalink aku pegi futsal . and aku asyik perhatikan je owg jaat aku main bola . agak cool time dia main bola , agak macho , agak comel , agak handsome , and main dengan baik . yes ! finally , slow slow aku dah ada hati sama dia . tapi sikit je , tak banyak lagi . sebab minat tengok dia main bola , dia serious kalau main bola and garang gila ! huh ! takut lah juga time tengok dia main . hehe . then , tetiba je aku tengok dia add aku kat FB . yela , approve je lah kan . tak ada fikir pape pun , just fikir , dia tu kawan balot and qila . kang tak approve cakap kawan qila nie sombong bajet cun . ha , sudah ! hahaha . then , start IM dengan dia kat FB . memang melekat je lah depan lappy nie . huhuhu~ aku ingat lagi masa tu , hari sabtu . sebabnya aku nak gi rumah popo (nenek) aku . so , aku terpaksalah stop IM dengan dia .

before that , aku ada pesan kt balot jangan bagi no aku kt ate . aku tak nak , biar ktowg berkawan kat FB je . haish , tapi itu budak sangat degil , dia bagi juga . masa tu dekat rumah popo aku , tak pernah pernah fon berbunyi , terus berbunyi . tengok tengok ate mesej "awak , awak nie no saya tau . ate . saya mintak kat balot . " ok , berbunga lah juga hati tu , haha . on the same time , aku mengamuk cz bengang sama balot . hahaha . then , kami pun start lah bermesej di telephone pula . then , ikut dia gi main futsal , macam macam lah . ok fine , kali ini memang dah falling in love sama dia . huhuhu . walaupun busy dengan assignment , dia tak akan ku lupa . mesej je dengan dia . hehe . dia pun kadang kadang belikan chocolate untuk aku . hehe . sebab tengah stress buat assignment kan , dia pun belikan la chocolate . saje je nak bagi aku gemuk .
tapi saya appreciated ! ILOVEYOU owg jaat ! ♥

18/08/10
birthday owg jaat aku and tarikh kami couple ! hehe . masa tu , aku tengah buat assignment sama lalink and balot . dia pula pergi main futsal , aku tak dapat ikut sebabnya kena siapkan assignment . after dia finish futsal , dia mesej aku . aku pun wish lah birthday dia . hehe . masa tu dia ada dekat kedai mamak , lepak lepak dengan member member dia . masa tu pukul 2.30 am , then dia pun mesej la "awak , saya nak jadikan awak teman wanita saya . awak sudi tak ? " huh ! mau gugur jantung aku . haha . dahlah masa aku baca mesej dia tu aku tengah minum air , amik kau tersembuh ! haha . then , aku buat buat blur , "ha , apa ? tak paham . " hahaha . (gatai kau na ! ) dia pun cakap lah , "maksud saya , awak nak tak jadi girlfriend saya ? " hahahahaha . happy gila sial ! nak jerit , tapi tak mampu . tapi disebabkan aku stress dengan assignement , aku pun jawab lah . bagi saya fikir dulu . huhuhu . poyo jap . then , dia balik dari futsal , terjumpa dengan dia . mak ai ! handsome doh mamat nie (dalam hati aku cakap ) hehehe . dahlah pakai wangi wangi . tak tau lah nak bagi sape bau . huhu . ok ,time nie memang malu gila . tapi buat cool . hehehe . and aku ada gak belikan present untuk dia . (sori yaw sayang , on that time saya tak mampu nak beli hadiah yang awak idamkan , duit tak kumpul . but hopefully , u like the present and appreciated it ) . aku suruh balot letak present tu dalam beg dia , so that esok dia guna beg tu , dia akan nampak . hehe .

next day , dia dah perasaan dah present tu . hehe . nasib baik dia suka . dia pun mesej aku and cakap thanks and bagai . sorry yaw owg jaat ! saya tau agak childish present tu . tapi hope sangat sangat awak suka . :) time tu lah aku bagi jawapan . (2. 45 pm) aku just cakap macam nie " ate , na sudi . hehehe . " then , dia pun cakap lah terima kasih keran sudi terima dia and selebihnya biarlah aku and dia je yang tau . hehe .

owg jaat ! awak memang suka buat owg tersenyum sorang sorang , and happy ! ILOVEYOU owg jaat ! sumpah ! tak pernah ada perasaan macam nie , even though aku dah couple banyak kali , tapi dengan dia nie aku sayang and aku cinta sangat sangat . aku harap dia dapat feel aku nya feeling nie . and dia nie pun suka sangat buat aku rindu dia 24 hours . tengok , sekarang aku dah rindu dia sangat sangat . padahal baru je jumpe hari tu . huhuhu

ini dia owg jaat saya !
actually , dia tak jahat pun . dia baik , aku sayang dia .
dia nie pun owg comel aku ! ♥
semua kenangan indah , pahit yang aku hadapi dengan dia . akan aku ingat sampai bila bila .
aku sayang kau ! ♥
aku harap hubungan dengan owg comel nie akan bertahan sampai bila bila .
amin ~


5 comments :

  1. moga-moga yg kali nie berkekalan la sampai bila-bila. amin.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. amin . thx kc . aduiyai . sayang gila nie sama kekasih kali nie . heee~

    ReplyDelete
  4. ooohh. ngumpt!:P haha! malu weyh!

    ReplyDelete