Blogging

Lilypie Angel and Memorial tickers

Wednesday, December 08, 2010

saya kena tagged. :)



firstly , saya nak ucapkan terima kasih kepada kak Noma, kerana tag saya . hehe . sori yaw sis , cz lambat sungguh saya nak jawab soalan² tag ini . hehehe .
ok , peraturannya adalah seperti berikut :

"once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random, things, facts or goal about you. at the end, chose 25 people to be tagged. you have to tagged the person who tagged you. if i tag you, its because i want to know more about you. "

ok, sekarang saya tengah fikir , nak letak apa pasal saya disini . hehe

1. Nama penuh saya Nurul Liyana Binti Abd Salim . ramai orang panggil saya nana , yana , nurul (seldom) hehe

2. Saya berasal dari Kuala Lumpur . Dilahir pada 26 February 1990 , pukul 8.05 pm , hari Isnin , di Universiti Hospital Selangor.

3. Saya merupakan anak sulung kepada Encik Salim dan Puan Nurul Farhana . Saya mempunyai seorang adik lelaki yang bernama Abdul Shamin dan kini berada di tingkatan 5.

4. Saya nie ada kacukan cina . Memang orang tak akan percaya yang saya melayu if tak bertudung . memang orang mati² ingat saya nie cina . mama saya lah yang berbangsa cina dan telah memeluk islam sebelum berkahwin dengan papa saya .

5. saya pandai cakap bahasa mandarin , cantonis , hakka . sebabnya , masa time tadika lagi mama dah hantar saya ke sekolah tadika mix (ada english , cina , melayu) . dan sekolah rendah di sekolah cina . besides that , saya pun boleh bercakap cina dirumah dengan adik dan mama saya . dengan papa saya ? english + malay . my mama pun pandai cakap melayu , dan english . senang cerita , dalam rumah kami , memang banyak bahasa anda dapat dengar . hehe

6. Saya memang pandai main piano , dan violin . saya start belajar main piano dan violin masa saya darjah 1 hingga la darjah 5 . kena stop , sebab nak UPSR . hahaha

7. dekat sekolah menengah , saya pernah mewakili sekolah saya dalam bola baling , bola tampar , dan nasyid. hehehe . tapi as usual , kena stop semua benda nie sebab nak SPM .

8. saya pun aktif dalam teakwondo . hahaha . belts hitam sudah . second dan sudah . (means gred for belt hitam)

9. sekarang , saya menuntut di Linton University College , dan mengambil course Business Management . lagi beberapa bulan saya akan graduate ! yeah ! hahaha. pic kat atas tu time saya mula² masuk kolej nie . time orentasi . baik je kan muka ? hahaha

10. sekarang saya sedang bercinta dengan Mohd Hadi Bin Abdul Kadir . Saya sayang dia sangat² . ♥

11. saya suka menanyi , dan itu hobi saya . ayah saya pun suka sangat² menyanyi . memang kaum kerabat famili papa saya suka nyanyi . suara papa saya macam ramli sarip ! iloike ! memang best . tapi suara saya tak sedap pun. hahaha

12. saya ada teman² yang sangat² memahami saya , GOSSIP CREW saya . kenapa GOSSIP CREW ? kowg boleh baca kat cini . hehehe . saya sangat sayang sama mereka . farah , wani kecik , wani ijau , peah , lin , iena , nik , una , lina . ♥

13. saya suka hijau . tak kesah la hijau apa , asalkan hijau . memang saya akan gila . hahaha

14. saya kaki shopping . tapi tak ada la sampai tak ingat dunia . hehehe . saya suka jalan² juga . tak kesah la mana² . asalkan bukan desa petaling dan Mantin . hahaha

15. cita² saya adalah ingin menjadi seorang pereka dalaman (interior design) . tapi apakan daya , papa saya suruh ambil Business . so saya terpaksa la tukar cita² saya . iaitu , ingin menjadi seorang business women yang berjaya , banyak duit so that saya boleh shopping puas², jadi anak yang solehah dan bertanggungjawab .

16. saya nie kuat menangis , sampaikan kawan² sekolah dulu bagi nama "RATU AIR MATA" . hehehe

17. saya benci penipu . memang benci gila² . tak suka !

18. saya kuat cemburu , tapi jenis tak tunjuk . huhuhu

19. panas baran . tapi masih boleh kawal , melainkan limit nya dah sampai atas kepala . confirm meletop . tapi memang susahlah nak tengok saya mengamuk . if saya mengamuk , memang kowg tak akan percaya yang owg mengamuk tu adalah nurul liyana . hahaha . yang pernah tengok saya mengamuk , housemate saya , family saya (of cz) dan GOSSIP CREW.

20. saya memang kuat merajuk . tapi sejak dah bercouple dengan pujaan hati saya , merajuk saya dah kurang . sebabnya , dia tak pandai memujuk dan tak akan memujuk if saya merajuk . hahaha.

21. saya amatlah degil gila ! memang dari kecik lagi . if nak something , memang nak juga sekarang . tak boleh tunda² . if tak , saya akan merajuk sampai tak makan beberapa hari . :)

22. saya amat lemah ! senang kena gastrik . tapi atas sokongan sayang saya . saya jadi kuat sekarang nie . tapi tak ada la kuat sangat . sebabnya , sayang saya tak suka tengok saya lemah . :)

23. ramai orang cakap saya comel , gila , baik , caring , sweet girl , sengal and macam² . yeke ? hehehe . saya pun tak tau la betul ke x ? :D

24. ow ya ! saya nie pedendam . haha . if orang buat jaat kat saya . saya akan balas balik . saya nak dia rasa macam mana sakitnya hati saya if dia buat jaat kt saya . hahaha . so , dun play² with me yaw ! hehehe

25. finally , sampai pun 25 . hahaha. saya sayang family saya , kekasih hati saya dan juga family dia.

THE END~
hehehehe
sekarang saya kena cari kawan² untuk di tag! :D
1. iena
5. eyra
7. lin
8. athi
11. jazmin
12. laina
13. indah
14. kc
15. qila
16. anis
19. nad
22. azura
24. liyana

8 comments :

  1. :)
    panjaq lebaqnya cerita tentang nana....
    baru tau cik nana macam mn (^_^)

    ReplyDelete
  2. shahril : hahaha. banyak lagi nak cerita. tapi dia nk 25 je. so bagi 25 je la :D
    kc : welcome dear. buat². jgn x buat. :)

    ReplyDelete
  3. Waa.. seronoknya baca kisah awak ;)
    life awak sgt menarik.
    buat sy smgt utk kongsi gak kehidupan sy...
    terima ksh ye awk tag sy ☺

    ReplyDelete
  4. hye yunk.. hihi thanks sudi buat..

    sgt menarik. sbb nana leh ckp dlm mcm2 bahasa. mst best kan. lg 1. pic nana mse kecik , comel btul. i like ur hair. hihi.

    ReplyDelete
  5. kak noma : hehe. welcome. btw, tq kak cz tagged nana . :)my hair? haha. da pakai tudung. rambut pun sudah rosak. :D

    ReplyDelete
  6. wahh ,,
    seronok bce tentang kak nana ..
    best lakk tuu ..
    hee
    tenks kak coz tag kan untuk na ..
    kat akim pon akak tag sekali ??
    hee,,
    dea tuu dahh la jrang on blog dea ..

    ReplyDelete
  7. na : hehe . best ke ? haha . akk rasa macam base je . :D btw thx yaw na cz sudi baca . and akk tag sume yg akk kenal . :)

    ReplyDelete